Firma

EIFO

Periode

2023 - 2025

Rolle

Designer

Beskrivelse

EIFO – Danmarks Eksport- og Investeringsfond – blev stiftet 1. januar 2023 som en sammenlægning af EKF, Vækstfonden og Den Grønne Investeringsfond. Fonden er virksomhedernes indgang til statslig, risikovillig finansiering. Som eneste designer har jeg været med fra starten til at forankre og udvikle den nye spirende visuelle identitet.

Kompetancer

Brand Design

Design Systems

Projektledelse

Visuel Identitet

Gødning til en spirende identitet

Med afsæt i fondens mest læste publikation – årsrapporten – udviklede jeg modulære skabeloner i Templafy til både Word og PowerPoint. Løsningen gjorde det muligt for medarbejdere at producere professionelle rapporter og produktblade selv.

Udfordring

1 designer, 470 ansatte. Hvordan gør man en ny visuel identitet tilgængelig og levedygtig i stor skala?

Resultat

Mit tidsforbrug pr. opgave blev reduceret fra flere timer til ca. 2. Samtidig blev designet mere konsistent på tværs af organisationen.

Nye skud på stammen

Tre fonde med vidt forskellige målgrupper er blevet samlet under én identitet. Det betyder, at et lille spirende startup kan blive mødt af en skræmmende stor  statslig finansieret vindmøllepark.

Løsning

I samarbejde med Kontrapunkt udviklede vi fleksible visuelle værktøjer, så identiteten kunne tilpasses kontekst – uden at miste sin kerne:

  • En ny illustrationsstil med figurative og abstrakte elementer, der erstatter konkrete stockbilleder.

  • Animations principper med plads til både seriøsitet og leg.

  • Udvidede farveprincipper, der muliggør differentiering uden at splitte brandet.

Spredning af en spirende identitet

Selvom fonden er ny, er det mange af de samme mennesker, der før stod bag. Som in-house content creator har jeg med kamera og karruseller været med til at fortælle deres historier og udbrede kendskabet til EIFO.

Udfordring

Da EKF, Vækstfonden og Den Grønne Investeringsfond blev samlet under én ny fælles identitet som EIFO, betød det et naturligt varmetab i den samlede kendskabsgrad.

Resultat

Sammen med Brand & Marketing Teamet har jeg været med til at tiltrække 4.733 organiske følgere på LinkedIn det seneste år – og styrket kendskabet til EIFO som én samlet aktør.

Tak til

Tak til

EIFOs Brand & Marketing Team og Kontrapunkt

Andre cases

Andre cases

Andre cases

LinkedIn

Elsker du også renters rente?

LinkedIn

Elsker du også renters rente?

LinkedIn

Elsker du også renters rente?