Firma
EIFO
Periode
2023 - 2025
Rolle
Designer
Beskrivelse
EIFO – Danmarks Eksport- og Investeringsfond – blev stiftet 1. januar 2023 som en sammenlægning af EKF, Vækstfonden og Den Grønne Investeringsfond. Fonden er virksomhedernes indgang til statslig, risikovillig finansiering. Som eneste designer har jeg været med fra starten til at forankre og udvikle den nye spirende visuelle identitet.
Kompetancer
Brand Design
Design Systems
Projektledelse
Visuel Identitet
Gødning til en spirende identitet
Med afsæt i fondens mest læste publikation – årsrapporten – udviklede jeg modulære skabeloner i Templafy til både Word og PowerPoint. Løsningen gjorde det muligt for medarbejdere at producere professionelle rapporter og produktblade selv.
Udfordring
1 designer, 470 ansatte. Hvordan gør man en ny visuel identitet tilgængelig og levedygtig i stor skala?
Resultat
Mit tidsforbrug pr. opgave blev reduceret fra flere timer til ca. 2. Samtidig blev designet mere konsistent på tværs af organisationen.
Nye skud på stammen
Tre fonde med vidt forskellige målgrupper er blevet samlet under én identitet. Det betyder, at et lille spirende startup kan blive mødt af en skræmmende stor statslig finansieret vindmøllepark.
Løsning
I samarbejde med Kontrapunkt udviklede vi fleksible visuelle værktøjer, så identiteten kunne tilpasses kontekst – uden at miste sin kerne:
En ny illustrationsstil med figurative og abstrakte elementer, der erstatter konkrete stockbilleder.
Animations principper med plads til både seriøsitet og leg.
Udvidede farveprincipper, der muliggør differentiering uden at splitte brandet.
Spredning af en spirende identitet
Selvom fonden er ny, er det mange af de samme mennesker, der før stod bag. Som in-house content creator har jeg med kamera og karruseller været med til at fortælle deres historier og udbrede kendskabet til EIFO.
Udfordring
Da EKF, Vækstfonden og Den Grønne Investeringsfond blev samlet under én ny fælles identitet som EIFO, betød det et naturligt varmetab i den samlede kendskabsgrad.
Resultat
Sammen med Brand & Marketing Teamet har jeg været med til at tiltrække 4.733 organiske følgere på LinkedIn det seneste år – og styrket kendskabet til EIFO som én samlet aktør.












